Wrak Burgmeister Petersen
Typ nurkowiska | Wrak |
Szerokość geograficzna | 54.791388888889 |
Długość geograficzna | 18.642222222222 |
Maksymalna głębokość (w metrach) | 31 |
Minimalna głębokość (w metrach) | 0 |
Długość wraku (w metrach) | 60 |
Szerokość wraku (w metrach) | 8 |
Nurkowanie overhead?? | ❌ |
Był zbiornikowcem o napędzie mechanicznym. Został zbudowany w sierpniu 1889 roku w stoczni Sir W. G. Armstrong, Mitchell & Co, Low Wolker dla armatora Siemers.
Długość między pionami statku wynosiła 94,49 m. Szerokość na owrężu: 12,2 m. Zanurzenie: 7,24 m. Statek miał pojemność rejestrową 2788 BRT.
Napędzany był maszyną parową.
Od roku 1891 pływał dla D.A.P.G. (Deutsch Amerikanische Petroleum Gesellschaft, Hamburg).
Od 1914 roku służył jako tankowiec dla Ubootów.
W 1915 roku został przeniesiony do Kaiserliche Werft Danzig (Stocznia Cesarska w Gdańsku). Służył tam do przewozu paliwa dla statków.
Do zatonięcia statku doszło 10.11.1915 roku w okolicach Jastarni po wpłynięciu na minę. W wyniku tej katastrofy śmierć poniosło 20 członków załogi.
Nurkowanie na wraku Burgmeister Petersen
Wrak zalega na głębokości 31 m (przy dnie).
Spoczywa na piasku, porastają go liczne kolonie omułków.
Kadłub statku został dogłębnie zniszczony.
Najciekawszym miejscem do nurkowania jest dziób z charakterystycznie wiszącą kotwicą. Część dziobowa jest najczęściej odwiedzaną przez nurków częścią wraka.
Źródła informacji:
http://www.balticwrecks.com/pl/wraki/burgmeister-petersen/
https://www.underwater.pl/galeria/wrak-tankowiec-s-t-burgermeister-petersen.html