Województwo: Morze Bałtyckie Zobacz na mapie
Typ nurkowiskaWrak
Szerokość geograficzna54.787133774494
Długość geograficzna17.678759628026
Maksymalna głębokość (w metrach)2.5
Minimalna głębokość (w metrach)0
Długość wraku (w metrach)62.3
Szerokość wraku (w metrach)10
Nurkowanie overhead??

Sztormy nieraz demolowały wybrzeże i niszczyły przy okazji statki spychane na mielizny. Jednym z nich jest pechowy duński transportowiec – „West Star”, który z ładunkiem drzewa zatonął u polskich wybrzeży podczas burzy w 1970 roku. Spoczywa obecnie w pobliżu brzegu na wysokości miejscowości Ulinia (na wschód od Łeby ). Z wody, ok. 150 – 200 metrów od brzegu, wystają obecnie już jedynie dwa kikuty masztów statku.

Blachy kadłuba są pordzewiałe i powyginane, z nadbudówki pozostało niewiele. Wewnątrz kadłuba widać gałęzie, a nawet całe pnie drzew, liny, siatki rybackie, zapewne naniesione przez sztormy i prądy morskie. Duże wrażenie robią masywne polery na dziobie i dobrze zachowana winda kotwiczna. W kluzach ciągle są łańcuchy kotwicowe. Największa głębokość tuż przed dziobem – 5,5 m.

Statek został zbudowany w Niemczech w roku 1965 przez stocznię Atlas-Werke w Bremie dla odbiorcy niemieckiego i sprzedany ostatecznie duńskiemu armatorowi Partrederi „Trigon” z Kopenhagi. Jednostka pierwotnie nosiła nazwę „Monika Munksholm”, a następnie „Monika Trigon”. Portem macierzystym był Helsinborg. Po kolejnej zmianie właściciela na firmę Rederi K/S Westcoast z Danii, statek otrzymał nazwę „West Star”. Znane są też jego ostatnie godziny przed zatonięciem. Duński statek West Star pod dowództwem kapitana Erika Olsena wyruszył w swój ostatni rejs w niedzielę 25 października 1970 roku. Płynął z Gdańska do Anglii z ładunkiem drewna. O godzinie 02:55 czasu środkowo europejskiego nadał „may day…” z powodu powiększającego się przechyłu. O godzinie ósmej rano, w piątek 30-go, po wielogodzinnej walce o uratowanie statku, kapitan Olsen ostatni opuścił pokład West Star.