Województwo: Morze Bałtyckie Zobacz na mapie
Typ nurkowiskaWrak
Szerokość geograficzna55.344111111111
Długość geograficzna14.75755
Maksymalna głębokość (w metrach)69
Minimalna głębokość (w metrach)30
Długość wraku (w metrach)225
Szerokość wraku (w metrach)32
Nurkowanie overhead??

31 maja 2003 r. „Fu Shan Hai” płynął z Ventspils (Windawy) na Łotwie w stronę Wielkiego Bełtu z ładunkiem 66 tysięcy ton nawozów do Chin. O godzinie 12.18 doszło do jego kolizji z około dziesięciokrotnie mniejszym polskim kontenerowcem MS „Gdynia” pod banderą cypryjską (armator: Euroafrica Linie Żeglugowe), płynącym z ładunkiem kontenerów do Hull w Wielkiej Brytanii. Kolizja miała miejsce na północ od Bornholmu, na pozycji 55°21′00″N 14°44′06″E, podczas dobrej pogody i widzialności.

Oba statki płynęły przecinającymi się kursami, „Gdynia” płynęła kursem z lewej burty „Fu Shan Hai” i powinna była ustąpić mu z drogi. Na mostku „Gdyni” wachtę pełnił tylko II oficer (mający 14 miesięcy praktyki oficerskiej na statkach), który w oparciu o system antykolizyjny ARPA źle ocenił sytuację, że „Gdynia” przy podjętym niewielkim zwrocie w prawo przejdzie za rufą „Fu Shan Hai”. „Gdynia” o 12.11 rozpoczęła wykonywanie zwrotu. „Fu Shan Hai” z kolei o 12.13 zastopował maszynę. Zwrot okazał się niewystarczający i „Gdynia” o 12.18 uderzyła pod kątem prostym dziobem w lewą burtę „Fu Shan Hai” na wysokości grodzi między pierwszą a drugą ładownią.

Ponieważ woda zalała pokład, załoga opuściła „Fu Shan Hai” na łodziach ratunkowych przed godz. 14. Nikt nie doznał obrażeń. Statek następnie zatonął o 20.49. „Gdynia” miała jedynie uszkodzony dziób i zawróciła w celu naprawy do Gdyni.

„Fu Shan Hai” był największym statkiem, jaki do tamtej pory zatonął na Bałtyku.